Spijkenisse-Hoogvliet

OPEN TUINEN CAROUSSEL 2023

Gedurende het gehele jaar worden er verschillende tuinen opengesteld door leden van Groei & Bloei. Ontzettend leuk om één of meerdere tuinen te bezoeken. Dat dacht het bestuur ook!

Op zondag 25 juni is het gehele bestuur (Frans, Ans, Wil en Jolanda) samen op pad gegaan om een paar tuinen te bezoeken.

Pasgeleden is de afdeling Voorne helaas opgeheven en hebben de leden van die afdeling het aanbod gekregen om zich bij ons aan te sluiten. Een goede reden voor het bestuur om bij een aantal van die leden op bezoek te gaan.

De tuin van Simon en Wil Lodder in Rockanje De eerste tuin die wij hebben bezocht op deze bloedhete zondagochtend (het was boven de 30 graden) was de tuin van Simon en Wil Lodder.

En wat een prachtige tuin hebben zij! Je komt via de voortuin binnen en krijgt direct het vakantiegevoel.

Een vijver en een grote hoeveelheid aan prachtige planten en bloemen verwelkomen iedereen die in de tuin rond loopt. Elk hoekje is anders ingericht. De tuin is verdeeld in drie delen. Waardoor er voor elke liefhebber iets te zien is. Zo zijn er onder andere mooi aangelegde borders, een pluktuin en is er ook een deel gras. De biodiversiteit wordt in deze tuin goed gestimuleerd.

De prachtige modderpoel wordt bewoond door een zwaan en een paar meerkoeten en ook is een gedeelte waar het gezin lekker kan relaxen op een loungebank in de schaduw.

Dit gastvrije echtpaar geniet zichtbaar van hun tuin en in het gesprek dat wij met ze hebben gevoerd blijkt dat zij die passie van hun eigen tuin graag delen met anderen.Na bijna twee uur zijn we pas vertrokken van dit adres, maar die twee uur was zeker de moeite waard!

De tuin van Kees Nolde en Peter Sebreg in Oostvoorne. Nadat we gezellig hebben geluncht bij de Meidoorn, zijn we doorgegaan naar de volgende tuin. Ook deze tuin is prachtig en met zorg aangelegd.

Via verschillende hoekjes kom je steeds in een ander soort tuin.

De schildpadden hebben hun eigen plekje gekregen, maar die lieten zich niet aan ons zien. Kees en Peter hebben op een paar plekken in de tuin een plekje gemaakt waar ze heerlijk met vrienden kunnen relaxen.

Deze tuin kent een aantal borders die zorgvuldig zijn samengesteld. Helaas slaat er ook wel  eens iets niet aan, maar dat is dan weer een goede reden om even langs het tuincentrum of de kweker te rijden.

Ook in deze tuin hebben we kennis gemaakt en mochten we genieten van een kopje koffie, een koud glaasje water en wat lekkers.

Bezoek ook de open tuinen carrousel De open tuinen carrousel vindt ook nog plaats in augustus en september. Een bezoek is gratis.

Kijk op www.opentuinencarrouselzuidholland.nl voor meer informatie.